Din webbläsare är för gammal, vi stödjer inte den då vår webbsida inte fungerar optimalt i den.

Du kan ladda ner någon av dessa gratis webbläsare och återvända till vår webbplats:

Stäng

EZ10: den 100 % elektriska autonoma skytteln

Ligier Group, som är en pionjär inom innovativ mobilitet, har utvecklat, på uppdrag av EasyMile, en 100 % elektrisk autonom skyttel: EZ10. Det är framtaget för att underlätta transport av människor, varor eller logistik över korta avstånd, allmänt känd som "den sista milen".

Ge dig ut på EZ10, den förarlösa skytteln

Eftersom mobilitet har blivit väsentlig och täckning på sista milen är allmänt förekommande, förser EasyMile proffs med en flotta av förarlösa och 100 % elektriska fordon: EZ10 från Ligier (i: Zi-ten) autonoma elektriska skyttlar.
En savoir plus sur Easymile

EZ10: ett nytt sätt att ta sig runt

Autonomt elfordon som kan transportera upp till 15 personer, EZ10 är en förarlös skyttel där styrning och bromsning utförs utan mänsklig inblandning. Den är utrustad med ett komplett utbud av sensorer - LIDARS, kameror, GPS, IMU, vägmätning - vilket möjliggör säker och tillförlitlig navigering över ett i förväg kartlagt område utan behov av ytterligare infrastruktur. När den tas i drift gör den automatiska igenkänningen av den registrerade rutten att EZ10 kan lokalisera sig själv exakt och förflytta sig utan förare längs sin bana, den är idag den mest använda förarlösa skyttel i världen.

EasyMile: dess raison d'être och dess kallelse

EasyMile är en pionjär inom att tillhandahålla "smarta mobilitetslösningar" och förarlös teknologi. 
Företaget utvecklar mjukvara för att automatisera transportplattformar utan behov av en dedikerad infrastruktur. EasyMiles banbrytande teknologi revolutionerar passagerar- och godstransporter genom att erbjuda helt innovativa mobilitetsalternativ.
Företaget har redan implementerat mer än 210 autonoma fordonsprojekt och dess kunder inkluderar transportoperatörer, kommuner, flygplatser, företag, företagsparker och universitet.

EZ10: EasyMile från Ligier Group förarlös skyttel

EasyMile, en pionjär inom "smarta mobilitetslösningar" och förarlösa teknologilösningar, har utvecklat en autonom och 100 % elektrisk skyttel som heter EZ10.

Den autonoma elektriska skytteln EZ10, hur fungerar den?

Frågan uppstår då om driften av dessa EZ10 autonoma skyttlar. Hur kan ett elfordon cirkulera utan förare, utan hjälp av skenor eller kontaktledningar 

EasyMile har integrerat i sina autonoma elfordon ett hybridspårningssystem och en antikollisionsfunktion som gör att de kan cirkulera på välbesökta platser på ett helt säkert sätt. Skytten anpassar sedan sitt körbeteende efter eventuella hinder och den omgivande miljön. Den fördefinierade rutten spelas in och sedan analyserar de två ombordkamerorna och lasrarna som är kopplade till omborddatorn rutten och låter elfordonet EZ10 lokalisera sig självt exakt och röra sig utan förare. Hanteringen görs också enkelt tack vare EasyMiles EZFleet, en uppsättning mjukvara och mobilapplikationer som övervakar flera fordon samtidigt.

Redan finns i mer än 25 länder runt om i världen, EZ10-skytteln spelar en stor roll i utvecklingen av intelligenta och miljöansvariga fordon!

 

Det autonoma skyttelsystemet tillverkat av Ligier

FRAMTIDEN ÄR NU 
Den EZ10 autonoma skytteln kan transportera upp till 15 personer på en initialt planerad rutt, utan förare ombord! Detta 100 % elfordon är miljövänligt och gör det lättare för människor att göra korta resor. 

Särskilt användbar på platser som fotgängarområden, universitetsområden eller till och med sjukhus, erbjuder EZ10 elektriska skytteln tre lägeskonfigurationer för att anpassa sig till användarnas behov. Ett tunnelbaneläge som betjänar varje hållplats systematiskt, ett bussläge som erbjuder ett stop-on-demand-system och slutligen "on-demand"-läget som gör det möjligt för användare att tilldela en skyttel till den hållplats de väljer på begäran med hjälp av terminaler eller en mobilapplikation.
Denna juvel av teknologi är lika praktisk som revolutionerande och riskerar att på djupet förändra mobilitetsvanor i vissa trånga utrymmen.